• RSS
  • Facebook
  • Twitter

ZoekmachineNa de komst van Google was het al heel snel duidelijk. Google was geen monopoly, en de concurrentie kwam in een razendsnel tempo op. Nederland wordt inmiddels overspoelt door zoekmachines. Vinden.nl, Google, Yahoo, Zoeken.nl en ga zo maar door. Microsoft ontwikkelde in juni Bing. Een nieuwe zoekmachine, en velen deskundige beweren dat Bing wel de grootste concurrent zal worden van oppermachtig Google.

Het is niet de eerste keer dat Microsoft een poging doet om Google van de troon te stoten. Eerder hadden zij zoekmachines als MSN Search en Live Search. Maar het doel werd niet behaald. Het marktaandeel bleef erg achter in vergelijking met Yahoo en Google. Daarom is Bing ontwikkeld, en ging deze nieuwe zoekmachine online op 3 juni 2009. En dit lijkt een goede zet te zijn voor Microsoft, de schot in de roos. In de eerste maanden heeft Bing.com namelijk al 1,3% marktaandeel gewonnen. Maar Google is nog steeds niet van de troon gestoten. Ze zagen dan wel 0,1% marktaandeel verloren gaan, met 64,4% bleef het de meest gebruikte zoekmachine. Yahoo heeft nog steeds 19,3% marktaandeel. Maar wat moeten we nu met al die zoekmachines? En waarom zou u overstappen van Google naar Bing? Daar is heel goed over nagedacht. Want Bing brengt wel degelijk vernieuwing op de zoekmachinemarkt. Zo is er de mogelijkheid om te zoeken in ‘nieuws’. Een nieuwe technologie waarmee je met trefwoorden passende nieuwsartikelen kunt zoeken. Daarnaast heeft Bing een hele goede uitstraling. Het straalt modern uit. Maar ook heeft Bing de mogelijkheid om een geschiedenis te bewaren van zoekopdrachten en deze te delen via Live Skydrive en Facebook.

Momenteel is nog de betaversie van Bing online. In Amerika is de definitieve versie van Bing al online, en ook een daverend succes. Dit mede te danken aan de miljoenen euro’s die zijn geinvesteerd in de lancering en promotie van Bing. Maar of Bing daadwerkelijk de concurrentie gaat winnen van Google en Yahoo, dat blijft nog even afwachten.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...