• RSS
  • Facebook
  • Twitter

Contactcenter CallcenterDe kredietcrisis zorgt voor velen verbeteringen in klantenservice. De laatste maanden wordt er steeds meer geinvesteerd in contact- en callcenters. Dit omdat klantenbinding het toverwoord is geworden om deze recessie als onderneming te overleven. Het is belangrijker om klanten te behouden, dan om klanten aan te trekken. Dit omdat simpelweg een vaste klant veel meer oplevert. Dit blijkt uit een onderzoek onder 550 contactcenters.

Maar niet alleen de contactcenters worden verbeterd, ook willen bedrijven zich meer personaliseren. De service en hulp moet meer persoonsgericht zijn. Geen algemene teksten, maar de personen moeten zich persoonlijk aangesproken voelen. Ook een ultieme kostenbesparing in de recessie is bijvoorbeeld een online klantensysteem. Door een FAQ op te stellen met daarin de meest gestelde vragen, is de klant zeer snel tevreden. Aangezien hij/zij de vraag binnen noodtime heeft beantwoord. Maar ook is het erg belangrijk om vooral goede dienstverlening te hebben. Door contactformulieren kunnen ook veel kosten worden bespaard. De mails worden waargenomen door slechts één persoon, dus geen loonkosten van de velen personen in een contactcenter.

Ondanks alle negatieve nieuwsfeiten en gevolgen die de kredietcrisis met zich mee brengt, blijft dus één ding een feit. Klant is koning, ook in tijden van recessie en kredietcrisis!


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...