SBS en YouTube gaan samenwerken. En dat is een opmerkelijke stap voor de commerciële omroep. In 2006 lanceerde de SBS groep namelijk MyVideo. Een videosite die concurrentie aan moest gaan met videogigant YouTube. Er is veel energie en geld geïnvesteerd om deze online videosite tot een succes te maken. Een flop mag MyVideo niet genoemd worden, maar het is duidelijk dat de website de concurrentie van YouTube niet heeft gewonnen. Dat is ook de rede geweest waarom SBS MyVideo voorbij loopt en een overeenkomst heeft gesloten met YouTube.
In de overeenkomst van SBS en YouTube staat vermeld dat alle content, dus alle programma’s, van SBS 6, Veronica en Net5 beschikbaar komt op de videosite. Ook een bijzondere stap, aangezien het nieuwe tv-kanaal Veamer ook velen producties uit de SBS groep (tegen betaling) online publiceert! Adverteerders krijgen een mogelijkheid te adverteren rondom de content van SBS op YouTube. Vanaf wanneer de samenwerking exact ingaat is nog weinig bekend. En zoals het er naar uit ziet zal ook MyVideo verder gewoon voort blijven bestaan. Of de samenwerkingen met MyVideo zijn ingetrokken daar is verder ook niets over bekend. In het verleden speelde MyVideo een grote rol in de programmering van SBS. Naast de velen publiciteit werd het ook gebruikt als auditieplaats. Voor het tv-programma ‘Dancing Queen’ (SBS 6), konden mensen een filmpje uploaden om z auditie te doen. En ook van programma’s als ‘de Nieuwe Uri Geller’ en ‘Popstars’ waren exclusieve video’s te zien.