• RSS
  • Facebook
  • Twitter

financieelDe maker van een website wil niets liever, dan dat zijn website een groot succes wordt. Dit is opgedeeld in perspectieven. In de komende blogs nemen we telkens één zo’n perspectief, of succesfactor, verder onder de loep. Het financiële perspectief is de eerste en misschien wel de belangrijkste. Bijna alle bedrijven proberen winst te maken, en daarvoor schakelen zij dus ook vaak het Internet in. Want als zij een website hadden die hen alleen geld kostte, was het wereld wijde web lang niet zo populair geweest!

Om te bekijken hoeveel geld je kwijt bent voor een bezoeker of campagne is het makkelijkst om een compleet overzicht te maken. Zo kun je precies zien hoeveel geld er binnenkomt. Als ondernemer moet je natuurlijk niet alleen kijken naar het geld dat binnen komt, maar ook naar het geld dat eruit gaat. Neem een compleet overzicht van alle totale kosten. Deze kosten bereken je ook per bezoeker. Vervolgens kun je per bezoeker of per campagne de kosten van de omzet aftrekken. Het bedrag dat over blijft is de winst die uw onderneming maakt per bezoeker op de website. Een simpel sommetje, dat dus veel kan verklaren.

Dit is de ideale methode om zo te kijken hoeveel winst een onderneming blijft maken, en een meetinstrument dat veelvoudig gebruikt wordt. Dit klinkt natuurlijk allemaal heel erg logisch, maar kan toch van een enorm belang zijn. Op het moment dat je een jaar lang deze statistieken per week of per maand bijhoudt krijg je dus een ideaal overzicht. Zo wordt precies in beeld gebracht rond welke campagnes je de grootste winst per bezoeker had. En dat kan erg helpen met een volgend marketingplan. Deze berekenmethode is voornamelijk effectief voor bedrijven met verkoop, lead generatie en publishing websites.

Categories: Advies, Research, Verbeter

Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...