• RSS
  • Facebook
  • Twitter

krantrecessieIn de voorgaande blogs uit deze reeks hebben wij u verder kennis laten maken met verschillende doelstellingen en achtergronden van websites. Vandaag gaan we ons verdiepen in de bekendste doelstelling. De websites die iedere consument wel één of meerdere keren per dag bezoekt.

Dagelijks worden ook nieuwssites als Nu.nl en Telegraaf.nl duizenden malen bezocht. Mensen lezen geen kranten meer en hoeven de journaals op tv ook niet meer te zien. Massaal worden de nieuwssites bezocht, met als resultaat: een ultieme markt voor adverteerders. Velen websites leven van de opbrengsten uit advertenties en/of abonnementen, en die vorm noemt men dan het uitgeefmodel (publishing model). Vergeleken met de oudere media, zoals radio, tv en de kranten, biedt het internet veel meer mogelijkheden. Het bereik is velen malen groter, maar daarnaast zorgt deze nieuwe adverteermogelijkheid ook voor een ultieme mogelijkheid om de doelgroep te bereiken. Via de kranten, radio en tv is het erg lastig om de exacte doelgroep te selecteren. Via het Internet zijn daar mogelijkheden voor om te adverteren op geslacht, leeftijd en/of interesses. En dat gebeurd allemaal achter de schermen, terwijl de consument altijd op de hoogte blijft en geniet van de velen entertainment die zich op het Internet bevindt.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...