• RSS
  • Facebook
  • Twitter

emailHet is vandaag 1 oktober. Een dag die marketeers nog lang zal bij blijven. Vandaag is het gebruik van telemarketing en mailmarketing namelijk flink aan banden gelegd. Ongewenste telefoontjes zijn verboden, en ook mailmarketing is flink aangepakt.

Gisteren was het een stormloop op het gebied van mailmarketing. Duizenden bedrijven stuurden e-mails met daarin de vraag of ze toestemming krijgen om ook vanaf vandaag te mogen blijven e-mailen. De Consumentenbond is een grote actie gestart om zo de consumenten te laten afmelden voor de velen vormen van marketing. Zij organiseren deze week de Nationale Afmeldweek. Het bel-me-niet-register is al door duizenden in gebruik genomen. In tegenactie tot het Bel-me-niet-register heeft de Consumentenbond het Bel-me-wel-register geopend. Het bel-me-niet-register is onbereikbaar geworden, door de grote belangstelling.

Vanaf vandaag mogen er ook geen commerciƫle e-mails meer worden verzonden, zonder nadrukkelijke toestemming van de ontvanger. En volgens onderzoekers heeft dit spamverbod ook totaal geen effect. Dit aangezien een groot deel van de spam vanuit het buitenland komt. Voor meer informatie over mail-campagnes kunt u terecht op mail-campagne.nl.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geĆÆnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...