• RSS
  • Facebook
  • Twitter

internetIn de blogs over ‘Online Strategie’ hebben we de achtergronden en doelstellingen achter websites uitgelicht. Want een website is nooit zomaar online, de maker van die website heeft daar altijd een doel bij gehad. Even een korte samenvatting.

De website kan online staan als verkoopmodel (e-commerce), deze websites proberen producten via het website te verkopen. U kunt denken aan webshops, zoals Bol.com of eBay. Vervolgens is er het lead generatiemodel, waarmee bedrijven zichzelf willen verkopen aan potentiële klanten. Ze geven informatie en zorgen dat ze goed te vinden zijn via het Internet. Ook is er nog het brandingmodel, dat zijn bedrijven die de naamsbekendheid van hun onderneming via het Internet verder willen verspreiden, zoals Heineken bijvoorbeeld. De meeste websites hebben een doelstelling gebasseerd op het uitgeefmodel (publishing model), waarin de websites door middel van adverteerders winst proberen te maken. Deze websites bieden voornamelijk nieuws en/of entertainment, om zo een breed publiek te trekken en zo een markt te creëren voor adverteerders. En tot slot was er nog het informatie- en servicemodel. Daarbij kunt u terecht voor vragen, een soort van helpdesk. Op deze websites is het ook vaak geen eenrichtingsverkeer meer, maar zijn er mogelijkheden tot reageren door middel van bijvoorbeeld een contactformulier.

Categories: Advies, Algemeen, Research

Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...