• RSS
  • Facebook
  • Twitter

Social adverteren

Posted by Henri 0 Comment

HyvesNederland zit massaal op Twitter, MSN en Hyves. Sociale media is een hype, en niemand kan daar meer omheen. Toch lijkt zo’n social network moeilijk om op te adverteren. Terwijl toch de makers van Hyves, Twitter en MSN miljoenen verdienen aan adverteerders.

Voor de B-to-C-markt, de markt waar bedrijven zich richten op consumenten, is het een ideale mogelijkheid om je doelgroep te vinden. Als je als onderneming precies weet wat je doelgroep is, kun je daar enorm doelgericht op adverteren. Via deze netwerken is het mogelijk om je advertenties te sorteren op leeftijden, geslachten en zelfs op interesses. Maar ook low budget marketing is mogelijk via social media. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf een account aanmaken op Twitter of Hyves. De Hyves van voetbalclub Ajax heeft bijvoorbeeld al ruim 125.000 ‘vrienden’. Maar zo wordt de Hyves-pagina steeds verder verspreid, en ook steeds meer winkelketens en bedrijven hebben inmiddels hun eigen pagina. Het is te vergelijken met een nieuwe vorm van mond-tot-mondreclame.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...