• RSS
  • Facebook
  • Twitter

redactieMet de komst van Nujij, Ekudos.nl, Newsvine en Reddit.com veranderd het Internetgebruik van de consumenten. Voorheen waren slechts alleen de redactieleden verantwoordelijk voor de content van uw website. Maar consumenten vinden het ook steeds belangrijk ook zelf zeggenschap te hebben over de content van de site.

Websites als Nujij.nl, Ekudos.nl, Newsvine en Reddit.com geven daar een ideale nieuwe markt voor. Een goedkoop concept, maar wel zeer effectief. De bezoekers kunnen namelijk zelf artikelen op de sites plaatsen, met daarbij een link naar het originele bericht op de eigen website. De overige bezoekers van de website kunnen deze artikelen waarderen en beoordelen, hoe hoger de beoordelingen, des te hoger de artikelen op de pagina komen te staan. En des te hoger de artikelen op de site staan, des te vaker het artikel wordt gelezen en dus des te vaker de website wordt bezocht. Een gratis vorm van online marketing, die volgt na een soort van een kettingreactie. Waarschijnlijk is ook dat de reden waarom deze websites zo snel groeien in populariteit.

Volgens deskundigen kan deze nieuwe interactieve vorm van nieuws verspreiding nog wel eens de oudere vorm gaan vervangen! Dit gebruik van Internet noemt men het user generated content. En de bezoekers van deze websites zijn ook op te splitsen in drie groepen. Aller eerst de observers, degene die de nieuwsberichten bekijken en lezen, maar verder niet reageren. Dit is ongeveer 90% van alle bezoekers. Ook zijn er de contributors, zij werken af en toe mee aan de website en plaatsen heel af en toe. Daarnaast lezen zij de artikelen, en stemmen ook op deze artikelen. Dit is ongeveer 9% van de bezoekers. De overige 1% valt onder de categorie participators, zij zijn verantwoordelijk voor een zeer groot deel van de bijdragen. Maar nu lijkt dat dus heel erg weinig, maar aangezien de websites met deze mogelijkheden bijvoorbeeld 10.000 bezoekers per dag trekken, betekend dat dus dat er al 100 actieve gebruikers actief zijn. En als dat ter vergelijking komt te staan met 100 redactieleden, krijgt u een goed inzicht van de waarde van deze websites.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...