• RSS
  • Facebook
  • Twitter

telemarketingOndanks de kredietcrisis scoren callcenters beter dan voorgaande jaren. Dit maakte vandaag Dimension Data bekend. Callcenters hebben het momenteel zwaar te verduren door de komst van de nieuwe wetgeving sinds 1 oktober. In het eerste halfjaar hebben de callcenters toch een betere omzet weten te behalen dan in 2008. De kwaliteit van het verkopen is gestegen.

In 2008 was de omzet minder, en volgens deskundigen heeft dit alles te maken met inzet. Het onderzoek heeft plaats gevonden in 550 contactcenters, in 36 verschillende landen uit 5 verschillende continenten. “Terwijl organisaties zich tot nu toe hebben gericht op consolidatie en procesrationalisatie om daarmee kosten te reduceren, zoeken ze nu naar manieren om meer waarde te creëren voor de verkoop.”, zo legt Dimension Data verder uit. De verkopers zijn creatiever geworden in de verkoop, vooral omdat het niet meer zo gemakkelijk gaat. Als een verkoper een klant aan de telefoon krijgt neemt deze minder snel genoegen met ‘nee’, door de recessie zijn de verkopers meer gedreven tot verkoop. En dat is dus duidelijk terug te zien in de tevredenheid van kopers, de verkoopaantallen en omzet. Het is nog onduidelijk wat voor impact de nieuwe wetgeving zal hebben op deze cijfers.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...