• RSS
  • Facebook
  • Twitter

skypetelefoongidsSkype heeft een overeenkomst gesloten met de Telefoongids en Gouden Gids. “Deze samenwerking is een goed voorbeeld van hoe De Telefoongids & Gouden Gids zich ontwikkelt van een printgeoriënteerd bedrijf naar een onderneming die zich concentreert op het genereren van leads voor zijn adverteerders.”, aldus marketing en sales director Patrick Mesterton namens de Telefoongids en Gouden Gids.

“Wij geloven dat het gunstig is voor bedrijven als ze met één klik op de knop gratis gebeld kunnen worden. Er staat consumenten niets in de weg om hen te bellen, waardoor bedrijven meer leads en uiteindelijk meer omzet terugzien.”, aldus Don Albert namens Skype. Voor de consumenten is het ideaal om zo gratis een bedrijf te kunnen benaderen. Voor het bedrijf dat benaderd wordt hangt er echter wel een prijskaartje aan. Echter is dit toch zeer interessant voor bedrijven, aangezien zij eerder worden gebeld en dus meer kans hebben op omzet. Bedrijven die het niet mogelijk maken gratis te bellen kunnen nog steeds gebeld worden via Skype, maar tegen een laag tarief op kosten van de gebruiker. Marketeers blijven toch kritisch. Zo is er kritiek op het persbericht dat naar buiten werd gebracht. Zij vinden het onbegrijpelijk dat er geen cijfers en verwachtingen genoteerd staan van hoeveel meer telefoontjes en conversies een bedrijf zo per maand kan verwachten. Wel is er grote lof over de methode waarop Telefoongids en Gouden Gids zich hebben getransformeerd van print medium naar online.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...