In de vorige blog uit deze reeks hebben we u al wat meer informatie gegeven over co-creaties. Vandaag gaan we een andere kant belichten van co-creaties, en dat doen we door de redenen te bekijken. Waarom zou een fabrikant gebruik maken van co-creaties in samenwerking met de doelgroep? Wat zijn de redenen ervoor.
Een goede reden is bijvoorbeeld de innovatie. De techniek raast maar door, en als productieteam is het soms moeilijk om dat bij te houden. In een productieteam betaald de ondernemer veel aan loonkosten. Toch is het voor een ondernemer van belang om meerdere mensen bij elkaar te hebben. Hoe meer mensen er aanwezig zijn, des te meer ideeën er binnen komen. Nu komen dus ook die ideeën vanuit de klantenkring. Daarnaast willen de ondernemers gewoon graag de producten verbeteren, en bespaart deze methode ook velen kosten. De kosten voor bijvoorbeeld een marktonderzoek. Maar ook met een marketingachtergrond is dit zeer interessant. De klanten worden betrokken met het merk, en dit zorgt voor een merkbouw. Hiermee wek je meer vertrouwen op bij de klanten en ontstaat er loyaliteit.