• RSS
  • Facebook
  • Twitter

doelgroepIn de vorige blog uit deze reeks hebben we u al wat meer informatie gegeven over co-creaties. Vandaag gaan we een andere kant belichten van co-creaties, en dat doen we door de redenen te bekijken. Waarom zou een fabrikant gebruik maken van co-creaties in samenwerking met de doelgroep? Wat zijn de redenen ervoor.

Een goede reden is bijvoorbeeld de innovatie. De techniek raast maar door, en als productieteam is het soms moeilijk om dat bij te houden. In een productieteam betaald de ondernemer veel aan loonkosten. Toch is het voor een ondernemer van belang om meerdere mensen bij elkaar te hebben. Hoe meer mensen er aanwezig zijn, des te meer ideeën er binnen komen. Nu komen dus ook die ideeën vanuit de klantenkring. Daarnaast willen de ondernemers gewoon graag de producten verbeteren, en bespaart deze methode ook velen kosten. De kosten voor bijvoorbeeld een marktonderzoek. Maar ook met een marketingachtergrond is dit zeer interessant. De klanten worden betrokken met het merk, en dit zorgt voor een merkbouw. Hiermee wek je meer vertrouwen op bij de klanten en ontstaat er loyaliteit.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...