• RSS
  • Facebook
  • Twitter

internetMarktanalysebureau ComScore stelt dat het aantal clicks op online advertenties drastig aan het afnemen is. De afgelopen 20 maanden is het aantal bezoekers dat op een grafische advertentie klikt afgenomen. Voorheen klikte 32% van de Internet gebruikers één of meerdere malen op een advertentie, en dat is nu drastig afgenomen naar slechts 16%. Maar toch lijkt het voor de adverteerder nog niet dreigend, aldus het onderzoek.

De meeste websites kunnen echter wel in problemen raken als blijkt dat het aantal clicks nog verder daalt. Momenteel moeten zij al de helft inleveren van de inkomsten van de banners. Voor de adverteerder is het niet bedreigend, aangezien zij vaak per click betalen. Voor de beheerders van websites betekend dit echter dat zij dus in financiële problemen kunnen komen. Naar alle waarschijnlijkheid is de daling voornamelijk te wijten aan het vertrouwen van de bezoeker. Veel advertenties en banners wekken het gevoel op dat het onbetrouwbaar is. Toch blijft een banner waar niet op geklikt is nog lang bij de mensen in het geheugen hangen, en blijft het dus een goed marketingmedium.

Categories: Actueel, Advies, Algemeen, Marketing

Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...