• RSS
  • Facebook
  • Twitter

AnalyseerDit is alweer de laatste blog over evangeliseren. In de voorgaande blogs kon u lezen in welke categorieën bezoekers zijn te verdelen, maar ook wat het engaged precies is, en hoe je ervoor zorg kunt dragen dat de algemene bezoekers wat meer betrokken raken met uw product of dienst.

Nadat alle stappen zijn ondernomen en u de aanpassingen heeft gedaan aan uw website, is het natuurlijk ook belangrijk om te weten of het effectief is geweest. Maar is engagement iets wat u kunt meten? In een simpele bezoekersteller zal dat namelijk niet terug te zien zijn. Maar als er wat meer onderzoek wordt gedaan op de bezoekers, is het wel degelijk te meten. Het is geen gemakkelijke opgaaf, maar het is niet onmogelijk. Zo is het bijvoorbeeld heel gemakkelijk te meten door vooraf aan de aanpassingen een enquête te plaatsen met slechts enkele vragen. Door alleen te vragen: ‘Voelt u zich betrokken met (bedrijfsnaam)?’ en ‘Zou u onze website aanbevelen aan vrienden/familie/bekenden?’ is goed zichtbaar hoeveel mensen bereid waren deze enquête in te vullen vóór de aanpassingen, en hoeveel dit na de aanpassingen doen.

Echter blijft het meten van de bezoekers ook belangrijk. Controleer de statistieken goed, hoe lang zitten uw bezoekers op de website, en welke pagina’s bezoeken zij. Zodra 5% of minder nog maar een bepaalde pagina bezoekt, wordt het dus tijd om die inhoud of pagina van de website te verwijderen, en is daar geen vraag naar. Als u zo de aanpassingen blijft uitvoeren naar de beleving van uw doelgroep, en de site aanpast op uw statistieken, heeft u dus na een periode een succesvolle site. En zijn bijna alle bezoekers betrokken bij uw onderneming.

Een compleet succes, dat 100% van uw bezoekers merkevangelist zijn, dat is een onmogelijke opgaaf. Omdat er altijd bezoekers op uw website komen die korter dan 1 minuut op uw website zitten, doordat ze bijvoorbeeld via een zoekmachine op uw site terecht kwamen. Maar met bovenstaande methode kunt u wel erg in de buurt komen van die 100%!


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...