• RSS
  • Facebook
  • Twitter

Stickiness

Posted by Henri 0 Comment

ResearchRaar maar waar: veel website hebben duizenden hits, maar misschien maar 100 belangstellenden. Misschien is dit een heel overdreven voorbeeld, maar niet alle bezoekers op uw website zijn daadwerkelijk geïnteresseerd in uw onderneming of bedrijf. Dat is dus ook de grote reden waarom een bezoekersteller u nooit alles verteld.

Je zit wat op te zoeken via Google en binnen 1 minuut bezoek je misschien wel 5 websites. Per website ben je ongeveer 10 seconde online, waarna je het venster weer weg klikt en weer verder zoekt. Het is wel een hit, en ook een unieke bezoeker, maar het is geen belangstellende. De stickiness van een website zijn de bezoekers die wel geïnteresseerd zijn in het product. Maar hoe kun je dat dan meten? Binnen de stickiness vallen alle bezoekers die verder kijken dan alleen de homepage. Zij bezoeken dus ook andere pagina’s. Als je stickiness erg laag is, dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Misschien trekt uw website niet de juiste bezoekers, in dat geval is het bijvoorbeeld verstandig om uw trefwoorden bij de zoekmachines te controleren en zo nodig aan te passen. Ook kunt u kijken welke sites naar u linken, en kunt u daar ook andere sites voor zoeken. Verder kan het ook betekenen dat uw website slecht in het content is. De website is dan niet gebruikersvriendelijk of attractief, daarnaast kan ook het onoverzichtelijk zijn van de website hier toe leiden.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...