• RSS
  • Facebook
  • Twitter

Targets: Smart

Posted by Henri 0 Comment

doelgroepVeel ondernemers verwerken hun target in een SMART-doelstelling. En dat is heel verstandig, in een SMART doelstelling staat alles helder beschreven, en is het dus geen goed voornemen meer om die target ‘eens een keer te behalen’.

SMART is een afkorting en staat voor Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden. Bij het onderdeel Specifiek geef je zo kort mogelijk antwoord op de vraag: Wat gaan we precies doen? Bij het onderdeel Meetbaar geven we zo kort antwoord op de vraag: Hoeveel gaan we doen? Of in het geval van websites, hoeveel bezoekers willen we behalen? Bij de vraag Acceptabel gaat er om of er ook een draagvlak is voor hetgeen dat wordt ondernomen. Als het dus gaat om websites, kun je kijken of uw website zoveel bezoekers wel ‘aan kan’. Bij de R van Realistisch draait het erom of het wel kan wat we willen. Of is het een onmogelijke opgave? Hierbij is het dus van belang om goed te kijken naar wat ze willen bereiken, en wat er in het verleden al is behaald, of wat de concurrentie allemaal behaald. Tot slot bekijk je of de actie tijdgebonden is en in welk tijdsbestek de actie wordt ondernomen, en de target dient te worden gehaald.

Categories: Advies, Research, Verbeter

Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...