• RSS
  • Facebook
  • Twitter

windows7Vandaag is het dan eindelijk zover. De grote dag is aangebroken voor Microsoft. Het lang verwachte Windows 7 is verkrijgbaar! Er is heel lang aan het nieuwe besturingssysteem gewerkt, en het systeem moet dan ook alle fouten en problemen met Vista snel doen vergeten. Maar ook op het gebied van marketing heeft Windows zich flink verbeterd. Zij verkiezen een online strategie boven het ouderwetse mediaspektakel.

De entree van Windows 7 is zowat geruisloos. In Schiphol is het feest en wordt er een glas geheven op de komst van Windows 7, maar toch is de komst van Windows 7 heel anders dan de komst van Vista. Vista werd met een groot mediaspektakel gepresenteerd, waarna vervolgens iedereen over Microsoft leek te vallen omdat het systeem zo erg tegen viel. Windows 7 zal vooral velen vernieuwingen laten zien aan het publiek. Als er in de toekomst meer mogelijkheden komen op ‘multitouch’, zal daar ook heel Windows 7 mee kunnen worden uitgevoerd. Er is dus geen muis meer nodig, want met een tikje op het beeldscherm kan heel Windows 7 worden bestuurt.

En dan bekijken we nog even de marketing strategie van Windows 7. De komende tijd zullen er geen radiospotjes, banners en tv-commercials voorbij komen over Windows 7. Windows 7 heeft gekozen voor een online marketing campagne. Nog nooit eerder zette Microsoft een product met zo weinig bombarie op de markt. Microsoft mengt zich in de social media, Twitter en Facebook worden daarvoor gebruikt. Het bedrijf zoekt naar eigen zeggen meer de mensen op. Dat verklaart ook de campagne waar wij u over berichtte afgelopen week (link). Hiermee lijkt Microsoft een gewaagde stap te nemen. Na het succes van een online strategie door Barack Obama in zijn verkiezingstijd is nu dus ook Microsoft toe aan zo’n campagne. Als ook voor Windows 7 deze campagne goed uitpakt zorgt dat dus voor een complete revolutie in de wereld van marketing, en is een online strategie echt niet meer weg te denken uit deze tijd.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...