Heineken heeft vandaag de verwachting voor de winst van 2009 verhoogd. Deze verwachting is bijgesteld na velen kostenbesparingen, een nieuwe campagne en hogere prijzen. Heineken rekent hiermee op een grote groei van de nettowinst. Heineken is al de op twee na grootste bierbrouwer ter wereld. In het derde kwartaal daalde de omzet met 3,7% naar 4,07 miljard euro.
Sinds dat moment is Heineken hard gaan werken. Een prachtig voorbeeld, want veel bedrijven gaan in crisistijden stil staan en durven ook niet meer te investeren. Heineken laat juist zien het meteen over een hele andere boeg te gooien. De slogan ‘Heineken, serving the planet’ wordt overboord gegooid. Met een nieuwe website wil Heineken zich richten op gezelligheid en vooral jongeren. Heineken is het drank van het weekend, stappen en uitgaan. Hiermee wil Heineken weer meer de concurrentie aan gaan met de velen mixdranken. Met de nieuwe slogan:’Maakt uitgaan nog leuker’ is een complete campagne gestard. De website wordt gepromoot in nieuwe tv-spotjes, en er is bezuinigd. Hierdoor hoopt Heineken weer een groei te kunnen behalen om zo 2009 goed af te sluiten.