• RSS
  • Facebook
  • Twitter

Guerrillamarketing

Posted by Henri 0 Comment

bnnDe komende tijd gaan de educatieve blogs van Strategie Online voornamelijk over marketing. Wij beschrijven enkele marketing strategiën, met vandaag als thema Guerrillamarketing. Guerrillamarketing is een uitdagende vorm van marketing. Het zorgt namelijk voor een geweldige reactie en het behalen van een enorm bereik. In Nederland maken vooral BNN en blog Geen Stijl gebruik van deze marketingmethode.

Persoonlijk kwam ik als marketingstudent voor het eerst in aanraking met guerrillamarketing tijdens een schoolproject uit het eerste leerjaar. We moesten een nog onbekende band gaan promoten en wij hadden als projectgroep stickers laten drukken met daarop het websiteadres van de band. Deze stickers vervolgens overal verspreid. Door heel de school, in treinen, bussen, stations en zelfs de ruitjes van de muur van de snackbar moest er aan geloven. Voor ons was het een leuke manier 0m van de stickers af te komen omdat wij te veel stickers hadden laten produceren. Tijdens de presentatie van de band bleek dat de website door honderden bezoekers was bezocht. Op de sticker was niet duidelijk geworden dat het om een band ging, en velen nieuwsgierigen hebben dus de website bezocht! Een docent Bedrijfseconomie kwam naar ons toe en zei de legendarische woorden:”Het mag natuurlijk niet om de school te bestickeren, maar het is wel een staaltje vakmanschap op het gebied van marketing. Een prachtig voorbeeld van guerrillamarketing!”.

En dat is dus guerrillamarketing. Om met beperkte middelen een zo groot mogelijk bereik te behalen. BNN staat hier ook om bekend, de grote actie rondom de Donorshow hangt bij iedereen nog vers in het geheugen. Met een gezonde dosis creativiteit kan guerrillamarketing een zeer positieve werking hebben op uw onderneming.

Categories: Actueel, Advies, Algemeen, Marketing

Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...