• RSS
  • Facebook
  • Twitter

pizzaDe website Thuisbezorgd.nl bestaat 9 jaar. Als marketeer begint het dan te kriebelen, want een jubileum is de ideale methode om succes te boeken. Met een beetje zelfverheerlijking, goede marketing behaal je zo heel wat publiciteit. Dat moet ook Thuisbezorgd.nl hebben gedacht toen zij op hun website publiceerde:”Vier ons 9-jarig bestaan met ons mee en maak gebruik van onze 9 minuten lange Gratis-Pizza-Actie!”. Dinsdag was het mogelijk om 9 minuten lang tot 15 euro een gratis bestelling te doen!

Even kon er geen krant of site worden geopend, of ze adverteerden er met de grote marketingcampagne. Maar de dinsdagavond verliep iets moeizamer dan werd verwacht. Rond 19.00 ging een storm van hongerige klanten naar de website. Blijkbaar werkte de actie iets te goed voor Thuisbezorgd.nl. De website en servers konden de bezoekers niet meer aan. Ruim voor 19.00 uur was de website al erg slecht bereikbaar. In totaal is er voor 200.000 euro aan gratis pizza’s gegeten. Over de snelheid van het thuisbezorgen moet┬áverder niet worden gesproken, het duurde uren voor de pizza thuis kon worden genuttigd. Maar ook bleven duizenden klanten hongerig, de pizza’s konden niet worden besteld en de website bleef onbereikbaar. Op Twitter, profielsites, blogs en andere sites stroomden de ‘haatberichten’ binnen tegen Thuisbezorgd.nl. De website wilde het wel graag goed maken en verlengde de actie tot 20.30 uur. Als reactie op de ophef over de slechte bereikbaarheid gaf de website aan:”Thuisbezorgd.NL aanvaardt tijdens de Gratis-Pizza-Actie geen enkele aansprakelijkheid voor het al dan niet functioneren van haar websites en/of servers en/of andere technische applicaties, en alle gevolgen die hieruit voortvloeien.”

Ondanks het leuke en spontane idee om iedereen gratis van zijn honger af te helpen, heeft het meer negatieve publiciteit dan positieve publiciteit opgeleverd. Gelukkig heeft Thuisbezorgd.nl nog ruim een jaar de tijd om na te denken over een goede marketingcampagne rond het 10-jarig jubileum van de site. Deze marketingcampagne is erg slecht verlopen, want op deze manier hebben zij velen hongerige klanten de concurrent Just Eat onbewust naar de concurrent gestuurd. Just Eat had een topavond met een super goede omzet.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...