• RSS
  • Facebook
  • Twitter

marketingInfiltratiemarketing doet veel mensen aan iets crimineels denken, of aan oplichting. Maar dat is het niet! Infiltratiemarketing is een vorm van marketing waarin niet meteen duidelijk is welk bedrijf, dienst of product er achter zit. Vaak wordt deze marketingvorm gebruikt als een soort van marktonderzoek waarbij het bedrijf pas bekend wordt als het wordt geaccepteerd. Indien het toch een mislukking is, laten de meeste ondernemers het stilletjes verdwijnen.

Een slimme marketingmethode. Er is dus totaal geen intentie om zo de consumenten te bedriegen of op het verkeerde been te zetten. Het idee erachter is om als merk éérst te kunnen observeren of een bepaalde propositie aanslaat bij early adopters, door bijvoorbeeld mond tot mond reclame te analyseren. Zodra het merk ziet dat de propositie aanslaat zal het bekend kunnen maken dat het er als initiator achterzit en heeft meegeholpen om er een succes van te maken met behulp van kennis, faciliteiten of geld. Het is daarbij een voorwaarde dat de nieuwe propositie een relevante / logische relatie heeft met het infiltrerende merk.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...