Nadat je een jaar lang jezelf hebt uitgesloofd voor je baas of klant is er natuurlijk niets leuker dan het uitpakken van je kerstpakket onder de kerstboom! Terwijl Sinterklaas nog niet eens onderweg is naar Nederland zijn de eerste Kerstpakketten-onderzoeken al gaande. Zo werd er in opdracht van ChapeauKado gedaan onder ondernemers. Hierin werd de vraagstelling voorgelegd of de ondernemers al wisten of zij dit jaar ook aan kerstpakketten gingen doen.
Marketingtechnisch is een klein presentje of kerstpakket het ultieme middel om klantbinding te doen ontstaan. Maar het personeel? Uit onderzoek blijkt dat het personeel beter gemotiveerd is als het zich gewaardeerd voelt en dus een presentje krijgt. In dat opzicht is dus een kerstpakket al tijden geen kleinigheidje meer, maar een heuse investering! In het onderzoek werden in totaal 2100 bedrijven ondervraagd. Uit het onderzoek bleek dan ook dat slechts 16% van de ondernemers dit jaar het kerstpakket niet gaat doen. Jammer voor de medewerkers en klanten van die bedrijven, want ruim de helft van de ondernemers hebben i.v.m. het budget de beslissing nog even uitgesteld. Vooral in deze tijd is het heel belangrijk om te investeren in personeel en klanten. En met een kerstpakket is dat dus het ideale goede begin in het nieuwe jaar, vooral als zij van die andere aanbieder niets hebben ontvangen!