• RSS
  • Facebook
  • Twitter

doelgroepGisteren is er op Strategie Online een nieuwe blogreeks van start gegaan over ondernemen. Hierin tips en trucs om uw onderneming succes te starten. Je bedrijf is opgestart. In je hoofd weet je precies wat je graag wilt bereiken, maar dit staat nog niet op papier. Vooral in deze tijd is het niet verstandig om af te wachten tot de klanten naar je toe komen. Je moet op jacht, op zoek naar klanten, op zoek naar werk. Maar voor je dat kunt doen is het belangrijk om precies in kaart te brengen wat je wilt bereiken in de komende maanden. Stel hiervoor doelstellingen en targets aan jezelf, maar verplaats je ook goed in de doelgroep om je doelstelling te realiseren.

Bestudeer aller eerst goed de bedrijfstak en branche waarin uw onderneming zich bevindt. Wat is de concurrentie? Hoe benaderen zij hun doelgroep? Wat is de omzet en werkwijze van hen? Vervolgens is het ook van belang om uit deze resultaten dus zelf een USP te trekken. Een USP is het Unique Selling Point van uw product of dienst, dat is hetgeen dat u uniek maakt en waarom dus de doelgroep voor u zou moeten kiezen en niet voor de concurrent. Met deze twee belangrijke kenmerken is het tijd om echt op jacht te gaan. Wie wilt u gaan benaderen? Het wordt hoog tijd om uw doelgroep te gaan bepalen. Speur het Internet af en zoek naar de plaatsen waar uw doelgroep zich bevindt. Aan de hand hiervan is gemakkelijk te concluderen wat uw target en doelstelling wordt, dit kan aan de hand van een SMART-doelstelling.

Aan de hand van de gegevens van uw concurrentie, uw eigen USP en uw doelstelling kunt u een Plan van Aanpak opstellen. Bedenk een idee om zo ook uw doelstelling te behalen, hoe wilt u uw klanten benaderen? Gaat u adverteren of wilt u gebruiken maken van direct marketing? Er zijn velen marketingvormen waar u uit kunt kiezen om zo uw doelgroep te benaderen. Morgen zullen wij u in de volgende stap ondersteunen met het ontwikkelen van promotie. Tips voor een goede website en campagne krijgt u dan via Strategie Online.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...