Het is natuurlijk geen verassing. Wereldwijd besteden Internet gebruikers de meeste tijd aan online diensten van Microsoft. Softwareproducent Microsoft verslaat hiermee de felle concurrentie van partijen als Yahoo en Google. Die blijkt uit cijfers van het onderzoek van ComScore. Het chatprogramma Live Messenger (ook nog steeds bekend als MSN), zorgde voor de ultieme doorslag en zorgt dagelijks voor velen bezoekuren voor Microsoft.
In totaal werd er wereldwijd 3,9 miljard uur besteed aan de diensten van Microsoft. Dit is genomen over de gehele maand september 2009. Google blijft natuurlijk ook een ranzend populaire dienst met ruim 2,5 miljard uur. Google’s grote kracht is daarin vooral het gebruik van GMail en de chat die ook daarin mogelijk is. Maar ook profiteert Google enorm van het enorme gebruik van de videodienst YouTube. Maar zelfs met deze twee hits is Google er niet in geslaagd om Microsoft van de troon af te stoten. Yahoo en Facebook moeten het doen met recpectievelijk 1,7 miljard en 1,4 miljard uur. Hier in Europa zijn Microsoft en Google nog wat populairder dan in andere werelddelen. Europa scoorde namelijk boven gemiddeld in het aantal uren dat de diensten worden gebruikt.