Het Europese mediaconcern RTL Group heeft de inkomsten van adverteerders in de maand september eindelijk weer zien stijgen. In Nederland is de RTL Group met RTL Nederland verantwoordelijk voor Radio 538, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en het nieuwe RTL Lounge. Een leuke verassing, aangezien het mediaconcern dit jaar het 20-jarig jubileum viert voor 20 jaar commerciële televisie in Nederland.
De RTL Group is het grootste mediaconcern van Europa en zag de orders voor advertenties in bijna alle onderdelen toenemen. Echter blijft het nog onduidelijk wat de rest van het jaar de inkomsten worden en blijft het een onvoorspelbare tijd voor de commerciële televisie. De RTL Group zendt momenteel uit in 11 Europese landen en heeft daarme 46 televisiezenders en 30 radiostations. In het derde kwartaal wisten zij in totaal daarmee een winst van 92 miljoen euro te bereiken. Toch daalde de omzet met 5% tot slechts 1,13 miljard euro. Door de velen bezuinigingen heeft zo RTL toch een hogere winst weten te behalen.