Softwareconcern Microsoft blijft werken aan Bing. Het lukt maar niet om zoekgigant Google als marktleider van de troon te stoten. Microsoft gooit dan ook alles in de strijd om deze felle concurrentiestrijd te gaan winnen. Microsoft heeft nu een nieuwe alliantie gesloten om Google nog verder aan te vallen. Bing is namelijk in zee gegaan met Wolfram Alpha, een online databank die sinds mei antwoorden geeft op vragen die online worden gesteld.
Met dit Unique Selling Point moet Microsoft zijn zoekmachine Bing toch weten te onderscheiden van zoekgigant Google. Het concern probeert al met velen nieuwe gadgets en projecten Bing te versterken door het uniek te maken en zo te laten onderscheiden van Bing. Via de zoekmachine is het nu mogelijk om eenvouding vragen in bepaalde categoriën zoals reizen, winkelen, entertainment te zoeken. Het is niet het eerste verbond dat Microsoft sluit om zo Google aan te vallen. Eerder sloten zij al een overeenkomst met Yahoo!. Maar nog steeds blijft Google marktleider, in de VS heeft Bing nu een marktaandeel van 10%, terwijl Google nog ruim 66% marktaandeel heeft.