´Hij komt, hij komt, die lieve goede Sint!´ Sinterklaas is onderweg en zal morgen aanmeren in Nederland. De intocht van Sinterklaas zal morgen plaats vinden in Schiedam. Met de komst van Sinterklaas betekenen dat overuren voor alle marketeers, een topdrukte, want zo´n groot volksfeest is de ideale inhaalslag voor velen bedrijven.
De winkels stromen vol met pepernoten, pakjes en natuurlijk de zwarte pietjes. Vanaf morgen is het weer zover. De kindertjes zetten hun schoentje, voor de marketeer de taak om er voor te zorgen dat de gemiddelde consument zoveel mogelijk geld uit geeft aan Sinterklaas. Want zo´n groot volksfeest moet groots gevierd worden, juist in tijden van recessie! De media helpt de marketeers goed op weg met series rondom de Sint, maar ook een eigen film en zelfs enkele zwarte pieten bestormen dit jaar de hitlijsten. Sinterklaas is hot!
Maar Sinterklaas heeft nog een grote betekenis in de wereld van marketing. Zo is de start van Sinterklaas het startschot voor het einde van het jaar. Zodra Sinterklaas is verdwenen komt de Kerst eraan, en dat betekend jaarverslagen, afrondingen en het opmaken van de balans. Zorg er daarom voor dat deze grote feesten voor een grote inhaalslag zorgen. Met goede marketing in combinatie met deze feesten bent u van een leuke omzet gegarandeerd.