Een nieuwe rubriek op Strategie Online. Elke vrijdagmiddag gaan we om 14.00 uur terugblikken op de afgelopen week, maar nemen we ook alvast een kijkje in de volgende week. Afgelopen week hebben we goed de stijgende lijn in de bezoekersaantallen van vorige week kunnen voort zetten
Afgelopen week
Deze week stond het grootste deel in het teken van succesvol ondernemen. In deze blogreeks hebben we u op weg geholpen met het opzetten van een eigen onderneming. Maar ook was er weer heel veel nieuws deze afgelopen week. Zo stond de Mexicaanse griep weer eens in het middelpunt toen bleek dat de Mexicaanse griep een bedreiging was voor het Internet. Maar ook werd aangetoond hoe origineel de reclamemakers van 2009 zijn. Ook bleek dat Microsoft de populairste online dienst had en roept Nokia massaal opladers terug. Ook veel updates voor Google Street View, bijna heel Nederland is vanaf deze week zichtbaar. Ook veel goed nieuws, zo werd de grootste loterijprijs ooit uitgekeerd, werden LinkedIn en Twitter partners en meldde RTL een herstel te zien. DSB The Movie kwam ook weer in de aandacht toen zij een oproep deden aan gedupeerden, maar ook was er veel kritiek op een zelfmoordsite. En er was aan het einde van de week erg veel goed nieuws, Microsoft poetst Bing verder op, het aantal vacatures stijgt en nog maar één nachtje slapen en dan komt Sinterklaas naar Nederland. Dat betekend natuurlijk weer een groot marketingspektakel!
Volgende week
Volgende week zal vanaf maandag weer een nieuwe frisse werkweek van start gaan. Dat betekend ook een gloednieuwe blogreeks, komende week zal reclame en marketing van grote bedrijven in het teken staan. Iedere dag bekijken we de marketing strategie van een bestaand groots bedrijf. Heineken, Unilever en verzekeringen komen allemaal voorbij. Waarom kiezen zij voor die strategie? Een goede blogreeks over de achtergrond van reclamespotjes.
De redactie van Strategie Online wenst u allemaal een heel fijn weekend!