• RSS
  • Facebook
  • Twitter

sinterklaas2Dacht u altijd dat Sinterklaas alleen voor kinderen was? Echt niet! Sinterklaas is namelijk een ideaal middel om de sfeer onder collega’s op gezellig niveau te krijgen, en ook blijkt uit onderzoek dat Sinterklaas het meeste populair is onder jongeren. Onder jongeren tussen de 18 en 34 jaar is Sinterklaas het populairst, ruim 64% van hen doet Sinterklaas aankopen om zo het typisch Hollandse feest te vieren. Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek van TNS NIPO.

Sinds zaterdagmiddag is Sinterklaas weer in Nederland. Dat betekend niet alleen voor de kindertjes dat ze hun schoen mogen zetten, maar betekend ook dat marketeers hun uiterste best gaan doen om zoveel mogelijk feestdagenbudget te laten besteden aan hun product. Van de Nederlanders tussen de 35 en 54 jaar geeft 60% presentjes aan ter gelegenheid van de goedheiligman. Bij de 55-plussers doet ruim 45% aankopen voor Sinterklaas. Maar zij geven dan ook het meeste uit, zij geven dit jaar 157,60 euro uit aan het feest. Gemiddeld trekken de Nederlanders die Sinterklaas vieren 122 euro uit aan het Hollandse feest. Ook bleek uit het onderzoek dat vrouwen meer geld uitgeven aan cadeautjes dan mannen. In 2006 zat Sinterklaas in een dipje, toen slechts de helft van de Nederlanders nog maar Sinterklaas vierde. Ondanks de kredietcrisis is dat dit jaar wel weer toegenomen, 55% van Nederland doet mee aan het feest. Dan tot slot nog wat leuke snoepweetjes, zo vindt Nederland chocoladeletters het lekkerste snoepgoed van de Sint met ruim 22%, maar het wordt wel op de voet gevolgd door de banketstaaf met 14% en de derde plaats is speculaas met 12%. Opvallend is dat de pepernoten, kruidnoten en marsepein onder aan de lijst staan met allemaal 11%. De Nederlanders die Sinterklaas vieren doen dat in 2009 ook niet meer met surprises, maar nog wel doet 56% aan gedichten.

One Response so far.

  1. [...] vieren van het Vijf December-feest Is weer terug van nooit echt weggeweest We prefereren huis’lijkheid en trouw Met normen, waarden en met [...]


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...