• RSS
  • Facebook
  • Twitter

telemarketingCallcenters hebben flinke beperkingen gekregen met de komst van het Bel-me-niet-register op 1 oktober. De mogelijkheid en de aandacht die is gegeven aan het uitschrijven voor telemarketing heeft als gevolg gehad dat 3,3 miljoen Nederlanders niet meer gebeld en benaderd mogen worden over geweldige aanbiedingen of donateurschappen. Het ministerie van Economische zaken maakte dit bekend, en hiermee komt er voor velen een einde aan de ongewenste verkooppraatjes.

Of toch ook niet? Nog steeds blijkt dat velen consumenten niet op de hoogte zijn van de zogenoemde ‘kleine lettertjes’ van het Bel-me-niet-register. Eenmaal uitgeschreven voor telemarketing ben je namelijk nog niet af van de ongevraagde telefoontjes van de blijkende goedwillende verkopers. Nederlandse consumenten weten namelijk niet dat een inschrijving in het Bel-me-niet-register niet werkt als vervolgens informatie wordt aangevraagd of gegevens worden ingevuld in online enquetes. Zodra dit namelijk gebeurd, of door een ander gebeurd onder uw naam en gegevens, dat uw inschrijving bij het Bel-me-niet-register als ongedaan wordt beschouwd. Ondanks dat was het register wel het middelpunt van de aandacht rond de lancering, maar ook veel kritiek kreeg het register toen op de eerste dag van de inwerkingtreding meer dan 2 miljoen pogingen werden gedaan om de site te benaderen en daardoor de website dagen onbereikbaar werd.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...