• RSS
  • Facebook
  • Twitter

verzekeringIn de blogreeks van deze week gaan we op Strategie Online kijken naar de campagnes van grote bedrijven. Hoe pakken zij de marketing aan, en waarom juist zo? Waarmee onderscheiden zij zich van de concurrentie. We nemen in de blogreeks ReclameBlik een kijkje in de gedachten van de reclamemakers. Vandaag behandelen we de campagnes van verzekeringsmaatschappijen. Het blijft moeilijk om maandelijks te zien hoe er een groot bedrag aan premie wordt betaald, maar het is wel erg handig als je er een beroep op kunt doen.

Goed verzekerd zijn is tegenwoordig erg belangrijk voor Nederland. Je kunt het ook zo gek niet verzinnen of je kunt er jezelf voor verzekeren. Er zijn mensen die verzekeren hun achterwerk voor miljoenen euro’s, maar de gemiddelde Nederlander houdt het toch bij de algemene verzekeringen. De verzekering voor de auto, inboedel, huis, aansprakelijkheidsverzekering en een levensverzekering. Verzekeringen zijn er in alle soorten en maten, en maandelijks blijft het lastig om te zien hoe een bedrag aan premie van je rekening wordt afgeschreven, maar het is ook wel heel erg makkelijk als je een beroep kunt doen op de verzekeringsmaatschappij als er wat mis is.

In Nederland zijn Centraal Beheer Achmea en Interpolis de twee grootste verzekeringsmaatschappijen. Beiden hebben hun eigen methode van reclame maken. Interpolis is bekend van de term:’Interpolis. Glashelder’. Daarmee willen zij het consumentenvertrouwen winnen. Maar is reclame nog wel nodig voor Interpolis? Aangezien Interpolis een dochteronderneming is van de Rabobank trekt het zo veel vaste klanten van de Rabobank ook aan om klant te worden van Interpolis. De reclames lijken dus overbodig, want de verzekeringsmaatschappij heeft al een aanzienlijk klantenbestand. Centraal Beheer Achmea is vooral bekend van de term:’Even Apeldoorn bellen…’. De marketingstrategie zit hem in het voordeel van de verzekering. Verzekerd zijn is namelijk wel heel erg makkelijk als je in de problemen komt. Op dat gevoel speelt Centraal Beheer Achmea goed in door velen mogelijkheden van ongelukken, rampen e.d. op een ludieke wijze in beeld te brengen. Centraal Beheer Achmea heeft ook de grappigste commercials van de Nederlandse televisiegeschiedenis op zijn naam staan en al meerdere Gouden Loeki’s gewonnen. Hieronder ziet u het verschil van deze twee verzekeringsmaatschappijen in hun eigen reclamewereld.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...