• RSS
  • Facebook
  • Twitter

telefoonIn de blogreeks van deze week gaan we op Strategie Online kijken naar de campagnes van grote bedrijven. Hoe pakken zij de marketing aan, en waarom juist zo? Waarmee onderscheiden zij zich van de concurrentie. We nemen in de blogreeks ReclameBlik een kijkje in de gedachten van de reclamemakers. Telefoonaanbieders zijn door heel Nederland bekend. Vodafone, KPN, T-Mobile, de concurrentie is zwaar en dus is het van groot belang dat de aanbieder zich weten te onderscheiden met ludieke en leuke reclame campagnes.

KPN is marktleider en daarmee ook de koning van de reclames op het gebied van telefoonaanbieders. Iedereen kent de hit ‘Goeiemoggel’ nog wel, die tevens ook is beloond met een Gouden Loeki. Vervolgens kwamen zij met de Dongel en natuurlijk mogen wij ‘Ons Fonske’ niet vergeten. De reclames zijn spraakmakend, en daarmee is het moeilijk voor de concurrentie om die lijn vast te houden ook met leuke commercials te komen. Concurrent Tele2 gebruikt sinds een tijdje een zwart schaap, dat de underdogpositie inneemt, dat garandeert de goedkoopste te zijn. Tele2 wil zich vooral onderscheiden van de andere aanbieders door vergelijkingsreclames, zij geven aan dat zij de goedkoopste zijn en proberen zo over de vergelijkende tarieven daar zelf beter uit te komen. Terwijl KPN en andere aanbieders vooral het gevoel geven van humor en het overal bereikbaar zijn.



Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...