Vorige week werd een groot deel van de klanten van Vodafone getroffen door een zware storing. Er ontstond een chaos, mensen konden niet meer bellen en SMS-en. Ook lag een deel van het openbaar vervoer in diverse steden plat doordat communicatie niet meer mogelijk was. De schade leek erg groot, en daarom was iedereen benieuwd wat Vodafone zou gaan doen aan deze storing. De storing is geweest, maar hoe gaat Vodafone dit goed maken met zijn klanten?
Vaak denken velen mensen dat marketing alleen is om een product te promoten. Maar in onze ogen is marketing gewoon het hoog houden van het bedrijfsimago. Als er dus iets voorvalt zoals bij Vodafone het geval is, dan moet er goede marketing aan te pas komen om deze storing snel te doen laten vergeten. Vodafone pakt dit aan op een goede manier en pakt uit tijdens de feestdagen. In het weekend van Sinterklaas mag iedereen namelijk onbeperkt gratis sms-en. Op zaterdag 5 en zondag 6 december kan iedereen dus massaal gaan SMS-en. Via enkele fora zijn de meningen nog verdeeld, onder het motto: eerst zien en dan geloven, aangezien veel mensen bang zijn voor de gevolgen. Ligt het netwerk tijdens de feestdagen niet weer plat door overbelasting? Het vertrouwen moet dus nog wat groeien, maar Vodafone zal er vast in slagen om met deze goedmaakactie de klanten tevreden houden.
KPN heeft ook te kampen gehad met een storing, alleen werden daar minder mensen door getroffen. Het is nog niet bekend op welke methode KPN het goed gaat maken met zijn klanten, maar het lijkt voor zich te spreken dat nu deze telecomaanbieder niet achter kan blijven.
[...] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door MaxServ B.V. Giessen, Media inkoop nl. Media inkoop nl heeft gezegd: Originele goedmaakactie van Vodafone | Strategie-Online.nl http://bit.ly/4qgmkZ [...]