• RSS
  • Facebook
  • Twitter

supercollegaAls het economisch zwaar is gesteld binnen een bedrijf is het van een hele grote waarde dat er leuke en gezellige collega’s aanwezig zijn op de werkvloer. Ruim één op de drie werknemers vindt een gezellige en leuke collega zeer belangrijk. Waardering die collega’s voor elkaar hebben is van groot belang binnen velen bedrijven. Dit maakte het CNV bekend. Het CNV wil dat collega’s elkaar in het zonnetje zetten, en daarom organiseren zij de verkiezing supercollega 2009. De collega met de meeste stemmen wint een 1.000 euro om iets leuks te doen met de afdeling.

Binnen velen bedrijven zijn er al verkiezingen waarin wordt gestemd voor een Collega van de Maand. En dit is natuurlijk altijd bijzonder en leuk. Voor de sfeer op de werkvloer werkt het heel stimulerend om een dergelijke verkiezing te organiseren. Collega’s voelen zich gewaardeerd. Nederlanders zijn zeer tevreden over hun collega’s. De gemiddelde beoordeling voor de collega’s is een 7,5, maar ook vind iedereen zichzelf een goede collega en geven zich ook een 7,5 op de schaal van 10. Meer dan de helft van alle Nederlanders is zelfs goed bevriend met één of meerdere collega’s. Een supercollega, tja, wat is dat dan precies? Een supercollega is iemand waarmee collega’s kunnen lachen en die hoge ogen scoort. Iemand die enthousiast is binnen een onderneming, waar veel mee gelachen kan worden en ook meelevend is. Iemand die een kaartje stuurt met verjaardagen of ziekte. Ook blijken goede prestaties van belang te zijn als supercollega, maar moet een dolletje op zijn tijd ook kunnen. Dit blijkt uit onderzoek dat is gedaan in opdracht van het CNV. De rol van een collega is dus heel belangrijk. Meer dan de helft van de Nederlandse werknemers deelt namelijk persoonlijke geheimen met collega’s. Jongeren en vrouwen (66 procent) doen dat meer dan ouderen en mannen. En natuurlijk is dit een best een logische uitkomst, aangezien je doordeweeks je collega’s vaker ziet dan je eigen vrouw of kinderen.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...