• RSS
  • Facebook
  • Twitter

sinterklaasSinterklaas is de tijd zonder free publicity waarschijnlijk al lang vergeten. Anno 2009 kun je namelijk geen tv, radio of website openen of het gaat over hem. Heel Nederland is in de ban van Sinterklaas, om even in de SBS termen te blijven. Het grote Sinterklaas Weekend gaat bijna van start. Sommige gezinnen vieren vanavond al Pakjesavond, andere gezinnen doen dat liever echt op 5 december.

Dan is natuurlijk altijd de grote vraag, wat doe je met zo´n Pakjesavond? Wordt er een oudbollige Sinterklaas cd opgezet met Sinterklaas liedjes, die uw kinderen allang ontgroeid zijn? Of haalt u een nieuwe cd van Piet Diego als achtergrondmuziek? Hij had dit jaar namelijk genoeg singles uitgebracht voor deze bijzondere kinderavond. Voor de tv industrie is het ook goede business. De gezelligste familieavond moet namelijk zorgen voor een grote kijkcijferoorlog. Welke tv-zender weet het gezin te trekken voor de grootste familie avond?

De vrijdagavond ziet er algemeen uit. SBS 6 zendt kijkcijferklapper Popstars uit, terwijl RTL het probeert met de serie Voetbalvrouwen en Typisch RTL. De Publieke Omroep moet het gaan hebben van de Palingsoap en Flikken Maastricht. De oorlog lijkt hier snel gewonnen door SBS 6. Zowel de programmering van RTL als van de Publieke Omroep zijn niet echt kindvriendelijk. De zaterdagavond, Pakjesavond. De avond voor het hele gezin wordt bij de Publieke Omroep uitgepakt met Lieve Paul & Sint. Een Sinterklaas special van Lieve Paul. Op RTL 4 ook een avond voor het hele gezin met kijkcijferkanon Ushi & Dushi. Maar ook de Sinterklaas special van Ik Hou van Holland moet hoge kijkcijfers trekken. Op SBS 6 hebben ze de hele programmering omgegooid. SBS trapt af met een speciale special, speciaal voor kinderen, K2 zoekt K3: K3 weer compleet. Een éénmalige realifesoap van K3, gevolgd door Popstars De Uitslag.

Dit weekend wordt het dus heel lastig om je tv aan te zetten en geen oudere man met een mijter en een grijze baard tegen te komen.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...