Google gaat voortaan alle gebruikers van Internet voorzien van gepersonaliseerde zoekresultaten. Een opmerkelijke stap van het grote Internetbedrijf, want voorheen was Google met functies vooral de partij die Google gebruikers met een Google account tegemoet kwam. Van ruim 180 dagen wordt er een geschiedenis bewaart van zoekopdrachten. Deze gegevens worden gebruikt om een lijst samen te stellen van ultieme zoekresultaten.
Voor de trouwe Google gebruikers was deze functie al een tijdje te gebruiken. Maar voor de anonieme Google gebruiker is het ook mogelijk om gebruik te maken van de gepersonaliseerde zoekresultaten. De geschiedenis van de zoekopdrachten wordt van 180 dagen in een cookie bewaart. Die cookie weet precies op welke zoekwoorden er gezocht wordt, en welke resultaten de meeste hits krijgt. Aan de hand daarvan worden gepersonaliseerde zoekresultaten samen gesteld. De nieuwe optie staat automatisch ingeschakeld, en is ook uit te schakelen. Google beweert daarbij dat de zoekgeschiedenis niet gekoppeld aan personen en dat mensen dus toch anoniem Google kunnen blijven gebruiken. Wel een goede zet van Google, want ook de advertenties op de site worden aangepast aan de zoekinformatie. Dat is erg positief voor de adverteerder, deze heeft namelijk altijd de juiste doelgroep, en ook goed voor Google. Want een advertentie krijgt hierdoor weer meerwaarde.