• RSS
  • Facebook
  • Twitter

ondernemerDe jongste generatie koopkrachtige consumenten zetten zich schrap voor de komst op de markt. De consumenten worden steeds mondiger is een gezegde dat ondernemers steeds vaker gebruiken. Een nieuwe generatie van jongeren komt binnenkort in de markt. Maar hoe gaat de markt er in Nederland dan uitzien? Want er staat wel erg veel te veranderen voor de Nederlandse markt!

De jeugd wordt vaak verwend,  gemakzuchtig en koopkrachtig genoemd. De nieuwe consumenten doen alles op hun eigen manier. Vaak worden deze nieuwe consumenten gezien als brutaal. Zo is het voor deze consument niet hun probleem als er een netwerk uit ligt en ze dus niet kunnen bellen of SMS-en. Dat moeten zij dan zelf maar oplossen. “Mijn gegevens? Die heb ik al ingevuld. Heb je dat niet?”, is dat brutaal of is dat het confronteren met beloftes die niet worden waar gemaakt? Misschien is de huidige Nederlandse markt er wel op gemaakt om kritisch te worden en niet zomaar alles als consument over je heen te krijgen. De mondigere consument bereikt namelijk meer. Marketeers weten al een tijdje dat deze nieuwe generatie er aan zit te komen. De tijd dat marketing stopte bij een aankoop is voorbij. Klantervaring, klantenbehoud en after sales wordt een steeds belangrijker instrument binnen de marketing. Wij kunnen soms als oudere consument die moderne consument wel minachten om het gedrag, maar zij hebben wel talent. Zij weten in een breed scala van de grote markt wel precies te selecteren wat binnen hun behoeften past!

De nieuwe consument zag het levenslicht tussen 1982 en 2000. Dat wordt de consument die snel Internet gebruikt om te communiceren en informatie te delen. Die geen boodschap heeft aan leveranciers die hun beloftes niet waarmaken, of voor problemen niet verantwoordelijk is. Zij betalen voor een product of dienst, zij hebben recht op een uitstekend functionerend product of dienst!  De wereld van de marketing zet zich dus schrap om zich te specialiseren op het gebied van aftersales, maar ook door die afhandelijk van klachten, opmerkingen goed te doen ervaren. Dit alles om er voor te zorgen dat de nieuwe consument tevreden blijft.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...