• RSS
  • Facebook
  • Twitter

strategieonlineDeze week kijken we op Strategie Online terug op enkele succesvolle blogreeksen uit het verleden. Vandaag bekijken we nog eens de rubriek ReclameBlik. Één week lang is deze rubriek zeer succesvol verschenen waarin bekende commercials en spotjes werden geanalyseerd. Wegens het succes van de rubriek kwam de rubriek tijdens de dagen voor Sinterklaas nog even terug met een korte comeback.

In de blogreeks gingen we op Strategie Online kijken naar de campagnes van grote bedrijven. Hoe pakken zij de marketing aan, en waarom juist zo? Waarmee onderscheiden zij zich van de concurrentie. We nemen in de blogreeks ReclameBlik een kijkje in de gedachten van de reclamemakers. Vandaag doen we dit met de producenten van bier. Heineken, Amstel, Grolsch, Hertog Jan, Jupiler, Dommelsch: je ziet ze dagelijks in de reclameblokken voorbij komen. Maar ook bekeken we zo één van de grootste multinationals die Nederland kent. Unilever, dat is het bedrijf dat velen producten in de markt heeft. Rexona, Unox, Cup á Soup, Hertog, Blue Band, Calvé, Robijn, en zo kunnen we nog wel heel lang door gaan. Ook behandelden we de campagnes van verzekeringsmaatschappijen. Het blijft moeilijk om maandelijks te zien hoe er een groot bedrag aan premie wordt betaald, maar het is wel erg handig als je er een beroep op kunt doen. Telefoonaanbieders zijn door heel Nederland bekend. Vodafone, KPN, T-Mobile, de concurrentie is zwaar en dus is het van groot belang dat de aanbieder zich weten te onderscheiden met ludieke en leuke reclame campagnes. Ook namen we een kijkje in de marketing en reclame van de goede doelen. Want velen goede doelen maken gebruik van reclame en marketing om zo aan nieuwe leden of inkomsten te komen. Ook verscheen er een Sinterklaas special in deze reeks waarin we de spotjes bekeken van Bol.com. Maar ook bekeken we alle andere reclames rondom de goedheiligman


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...