• RSS
  • Facebook
  • Twitter

fransenergie‘Pokkie Foetsie’, een reclame van telecombedrijf KPN, is verkozen tot de meest irritante reclame van het jaar. Maar ook Frans Bauer is in de prijzen gevallen. Hij is dit jaar de meest irritante BN-er in een Nederlandse tv-reclame. Dit werd gisteren bekend in de uitzending van TROS Radar. In het spotje van KPN staat een vrouw centraal die haar telefoon kwijt is en helemaal door het lint gaat om wie ze nu allemaal niet meer kan bellen.

Vaak wordt tv-reclame als ‘irritant’ beschouwd, daarom ook dat TROS Radar juist aan deze reclames aandacht geeft en de verkiezing heeft gelanceerd. Dit jaar waren er veel kanshebbers voor de meest irritante commercial van het jaar. Zo is de commercial van AXE, waarin een jongen zijn ogen draait, of de kinderachtige reclame van de Kruidvat, maar ook de reclame van Vodafone waarin mensen verkleed zijn als dieren werd als irritant ervaren. BN-ers die zichzelf veel irritaties op de hals waren waren Rob Geus voor kalfsvlees en Kim-Lian van der Meij voor de Kruidvat. Maar Frans Bauer ging er met deze prijs vandoor, en KPN met de prijs voor de meest irritante reclame.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...