De tv-sector is dolblij met de huidige weersomstandigheden. In de tijden dat Nederland eindelijk weer eens bedekt is onder een flinke deken met sneeuw, is Nederland toe aan ouderwetse avonden. Een avondje geen YouTube, geen Uitzending Gemist, maar gewoon gezellig met het de hele familie bij de openhaard naar de tv kijken. En dat was enorm goed te zien aan de kijkcijfers. Deze schoten namelijk omhoog!
Deze hoge kijkcijfers zorgen er ook weer voor dat alle Nederlandse zender het jaar mooi afsluiten. Met de kijkcijfers scoren zij namelijk bij de adverteerder. Echter blijft ook goed zichtbaar dat niet alle zenders mee zijn gestegen. Vooral de Publieke Omroep scoorde enorm gisteravond met zijn programma’s, terwijl RTL en SBS ver achter blijven in hun marktaandeel. Het best bekeken tv-programma van de afgelopen week was het NOS Journaal van zondagavond. Ruim 3.370.000 kijkers wilde de berichtgevingen volgen over de sneeuwval. En deze hoge kijkcijfers houden maar aan. Gisteren keken er namelijk 2.597.000 kijkers. Maar ook programma’s als TROS Radar en KRO Memories scoren richting de 2 miljoen kijkers!