• RSS
  • Facebook
  • Twitter

twitterHet aller eerste bericht op Strategie Online ging over de toekomst van Twitter. Daarom mochten in de dossiers ook de social media niet ontbreken. Alle berichten over Twitter, Hyves, Facebook en alle andere social media daarom nog één keer op een rij in het dossier: Social media.

23 september || De toekomst voor Twitter
Vorig jaar had nog bijna niemand gehoord van Twitter. Inmiddels is het een groot fenomeen geworden. Bekende personen, media, bedrijven: Nederland twittert er massaal op los. Toch zijn de meningen over dit nieuwe fenomeen nog erg verdeeld. Want is Twitter nu gewoon een rage, die binnen enkele maanden weer over is gewaaid, of wordt Twitter toch een blijvertje?
24 september || Veel privé-informatie online
Het Internet is niet langer meer een bron voor informatie. Steeds meer mensen gebruiken het om te communiceren. Noem de grote opkomst van gebruikers van MSN, Skype, Hyves en andere communicatiemogelijkheden. Vooral de jongeren zitten massaal op het Internet, maar laten ook online steeds meer van zich horen. Het resultaat, een online persoonlijkheid van dingen die je ooit in het verleden hebt gedaan of gezegd.
24 september || Vodafone combineert mobiel met social networks
Vodafone is druk in de weer met Vodafone 360. Vodafone 360 moet het gebruik van Internet op de mobiele telefoon verder gaan stimuleren. Met Vodafone 360 moet het mogelijk worden om de contactgegevens te combineren met de social networks zoals Facebook, Twitter en Hyves. Momenteel is Vodafone één van de grootste telecomaanbieders, en zo hopen zij ook het marktaandeel te gaan bepalen van de internettende beller!
24 september || Hyves is jarig
De slingers mogen de lucht in. Dit jaar bestaat namelijk Hyves precies 5 jaar. En dat mag gevierd worden! De sociale netwerksite is een daverend succes, en een begrip in Nederland. Een concept, dat ooit is bedacht op een gezellig terras. Inmiddels telt Hyves 9 miljoen leden, waarvan het grootste deel Nederlander is. Van lacherig idee, tot een groot bedrijf met 130 werknemers. En voor dit jubileum mochten alle medewerkers van Nederlands grootste netwerksite gezellig een weekendje naar Mallorka.
25 september || Miljard dollar voor Twitter
Dat netwerksite Twitter een grote hit was, dat was iedereen al bekend. Deskundigen waren allemaal druk bezig met het berekenen en gissen naar de huidige waarde van de snel opkomende netwerksite. Twitter staat momenteel op het punt om een deal af te sluiten voor 100 miljoen dollar met investeerders. Ondanks dat de website helemaal niets doet aan marketing, en ook zelf nog steeds geen adverteerders toe laat, is Twitter momenteel 1 miljard dollar waard!
25 september || Worm actief op Twitter
Alertheid gevraagd voor alle gebruikers van micro netwerksite Twitter. Een nieuwe worm is actief op Twitter, die schade aan brengt en wachtwoorden vervreemd. Het is al een langere tijd bekend dat Twitter niet de veiligste site is. Meerdere malen zitten er fouten in de veiligheid, die hierdoor de veiligheid van de gebruikers niet kan garanderen. En ook deze worm heeft al een spoor van problemen achter gelaten.
2 oktober || Nieuwe functie in Twitter
Twitter had al aangegeven zich de komende tijd te willen blijven verbeteren en vernieuwen, en daar hebben zij zich dus ook volledig op gericht. Er is weer een nieuwe functie toegevoegd aan Twitter. Een functie die het voor Twitter gebruikers overzichtelijk moet houden, het maken van lijstjes van je contacten.
5 oktober || Hyves minder populair
Het fenomeen Hyves heeft zijn hoogtepunt gehad, dit beweren althans velen gebruikers. Het is voornamelijk te merken aan de activiteit van de website. Steeds minder video’s, blogs, wie-wat-waars en foto’s worden online gezet. Maar ook hebben velen gebruikers te kampen met het schrijnende symptoom dat er dagen voorbij gaan zonder een krabbel te mogen ontvangen. Hyves is op.
5 oktober || Twitter wil eigen Labs-site
Twitter wil net als Google ook gaan uitbreiden met een eigen Labs-site. Google maakt gebruik van Google Labs om daarin nieuwe applicaties te testen. Het nieuwe project moet Twitter Labs gaan heten, en zo de plannen voor de verbetering van Twitter nog verder gaan bevorderen. Momenteel kunnen programmeurs al applicaties doorgeven aan Twitter, maar Twitter wil deze banden beter maken.
6 oktober || Twitternaam is 100.000 dollar waard
Er is al een lange tijd een handel in domeinnamen. Sommige domeinnamen worden verhandeld voor duizenden euro’s, maar het lijkt er op dat deze handel ook is overgeslagen op Twitter. Dat heeft de Amerikaanse Drew Alonoff ook gemerkt, zijn Twitteraccount was goed voor 100.000 dollar! De Amerikaanse heeft zijn Twitternaam @drew aangeboden om te veilen, de opbrengsten gaan naar onderzoek naar kanker.
6 oktober || Social adverteren
Nederland zit massaal op Twitter, MSN en Hyves. Sociale media is een hype, en niemand kan daar meer omheen. Toch lijkt zo’n social network moeilijk om op te adverteren. Terwijl toch de makers van Hyves, Twitter en MSN miljoenen verdienen aan adverteerders.
7 oktober || Twitteraars misbruiken naam
Met de snelle opkomst van Twitter maken tegenwoordig steeds meer grote namen gebruik van Twitter. Nick en Simon, Paul de Leeuw, Rita Verdonk etc. Iedereen twittert, maar ook zijn er al heel wat gevallen van misbruik bekend op de micronetwerksite. Ahmed Aboutaleb, Wouter Bos, Jan Peter Balkenende en Geert Wilders hebben allemaal een dubbelganger op Twitter. Iemand die zich onder hun naam uitgeeft. Helaas, maar het is heel lastig om daar verder iets op te ondernemen.
7 oktober || Huwelijksaanzoek via Twitter
Volgens Hyves zijn er al verschillende huwelijken en relaties begonnen door de netwerksite. Vandaag was dan ook het eerste huwelijksaanzoek op de voorpagina van Hyves. Ter gelegenheid van het 5-jarig bestaan van Hyves had Hyves een grootschalige actie bedacht. Iedereen kreeg de mogelijkheid om een wens toe te sturen, en volgens directeur Raymond Spanjar was dit de leukste wens die er tussen zat.
13 oktober || Binnenkort video-tweets op Twitter?
Volgens velen buitenlandse bronnen is Twitter druk in de weer met een nieuwe functie. Via deze functie moeten gebruikers van Twitter de mogelijkheid krijgen om videoboodschappen te uploaden die meteen worden weergegeven op Twitter. Momenteel is er op Twitter al een mogelijkheid om video’s te delen. Dit kan door de onderdelen TweeTube en Twiddeo. Ook dit moet compleet vernieuwd worden.
14 oktober || Commotie om flauwe Twitter-grap
Een flauwe Twitter-grap zorgde voor erg veel commotie. De SNS Bank is not amused toen bleek dat honderden Twitteraars op hun Twitter-pagina hadden verkondigd dat ook de toekomst van de SNS Bank aan een zijden draadje hing. Het bericht ging zo snel de wereld rond, dat de SNS Bank zo snel mogelijk heeft gereageerd.
15 oktober || Veel Twitter-nieuws
Zo kwam er naar buiten dat de micronetwerksite heeft te kampen met een grote systeemfout. Iedereen die vandaag zijn wachtwoord veranderd loopt daar namelijk mee het risico heel zijn account kwijt te raken! Door een systeemfout worden de nieuwe wachtwoorden niet opgeslagen. Daarnaast wel nieuwe ontwikkelingen. Zo komt er een spamknop en nog meer vernieuwing. Zo maakt of breekt een film.
20 oktober || Hyves organiseert tweet-up
Yme Bosma, business developer van Hyves, organiseert op 6 november een open dag. Deze open dag is er om bloggers, twitteraars en andere internetgebruikers bij elkaar te laten praten. Hyves bestaat 5 jaar, een mooie reden dus om eens gezellig bij elkaar te komen. Maar natuurlijk is die sfeer en gezelligheid niet het enige doel van de tweet-up.
23 oktober || Twitter wordt gevaarlijk
Het succes van Twitter gaat een steeds grotere keerzijde krijgen. Volgens wetenschappers is Twitter namelijk de ideale speelplaats voor pedofielen. Twitter is een micronetwerksite waar miljoenen mensen gebruik van maken. Ook grote bekende namen zoals Nick en Simon, Paul de Leeuw en velen politici. Maar ook steeds meer kinderen amuseren zich met het fenomeen Twitter. Het gebeurd steeds vaker dat jongeren een post binnen krijgen van een oudere man die wel erg veel interesse toont.
27 oktober || Twitter kost economie miljoenen
Zoals een oud gezegd luidt: privé en werk moet je gescheiden houden. Maar tegenwoordig gebeurd dit steeds minder. Het komt steeds vaker voor dat medewerkers van een bedrijf tijdens kantooruren zitten op een profielensite als Twitter, Facebook of Hyves. En dit kost de werkgever en de economie zo miljoenen! Daarnaast een groot risico voor het lekken van bedrijfsinformatie. Twitter, ideaal voor thuis, maar een nachtmerrie voor de werkgever!
30 oktober || Viral marketing
Misschien wel één van de makkelijkste marketing mogelijkheden. Viral marketing is namelijk het promoten via sociale netwerken zoals Hyves, Facebook en Twitter. Aangezien de populariteit van die sites blijft stijgen, wordt viral marketing ook steeds vaker gebruikt.
11 november || Van concurrenten tot partners
LinkedIn en Twitter slaan de handen in één en gaan zo samen de strijd aan met de concurrentie. Gebruikers van LinkedIn en Twitter konden op beiden netwerken kleine berichtjes invoeren tot 140 tekens. Met deze nieuwe samenwerking is het ook mogelijk om een update op één netwerksite op de andere zichtbaar te tonen. Deze berichten worden direct doorgestuurd naar Twitter, door een vinkje te zetten op één van beiden netwerksites.
23 november || Twitteren is woord van het jaar
De populariteit van het fenomeen Twitter is ook het genootschap ‘Onze Taal’ niet ontgaan. Afgelopen weekend heeft het genootschap het woord ‘twitteren’ uitgeroepen tot woord van het jaar 2009. Hiermee is het woord de opvolger van het woord ’swaffelen’. Twitter is het afgelopen jaar enorm gestegen in populariteit, velen Nederlanders hadden vorig jaar nog nooit gehoord van Twitter, terwijl momenteel bijna iedereen er aan doet. Het leek op een rage, maar het blijkt echt een blijvertje. Twitter is niet meer weg te denken uit onze maatschappij.
23 november || Twitteren is woord van het jaar
De populariteit van het fenomeen Twitter is ook het genootschap ‘Onze Taal’ niet ontgaan. Afgelopen weekend heeft het genootschap het woord ‘twitteren’ uitgeroepen tot woord van het jaar 2009. Hiermee is het woord de opvolger van het woord ’swaffelen’. Twitter is het afgelopen jaar enorm gestegen in populariteit, velen Nederlanders hadden vorig jaar nog nooit gehoord van Twitter, terwijl momenteel bijna iedereen er aan doet. Het leek op een rage, maar het blijkt echt een blijvertje. Twitter is niet meer weg te denken uit onze maatschappij.
25 november || Veranderingen bij Twitter
Twitter verwacht volgend jaar geld te gaan verdienen. Door middel van adverteerders zal hiermee de microblogdienst commercieel worden, dit liet medeoprichter Bizz Stone weten. Exacte details over het adverteren op Twitter is nog niet bekend, maar wel is bekend dat het op een originele manier zal gebeuren. Maar Biz Stone maakte meer bekend, zo is de kans aanwezig dat Twitter wordt overgenomen!
30 november || Twitter krijgt betaalde accounts
Twitter begint met een nieuw experiment. In de grote zoektocht om Twitter van succesvolle online dienst te doen transformeren tot commercieel succes krijgt de microbloggingdienst nu een nieuw snufje. De betaalde premium accounts moeten in Japan gaan zorgen voor heel wat geld in het laatje. Dit melden diverse Japanse media. In januari 2010 moet deze premium mogelijkheid in Japan mogelijk zijn. Twitteren moet met een premium account dan nog leuker en populairder worden!
2 december || Man chanteert met Hyves gegevens
Een 35-jarige man uit Leiden is opgepakt wegens verdenking van chantage en laster met privégegevens van tientallen meisjes. De ouders van de tientallen meisjes maakte hij wijs dat hun dochter voor zijn camera seksuele handelingen had verricht, en dat hij zich had voorgedaan als fotograaf. Als de ouders niet met geld over de brug kwamen zou hij dat materiaal publiceren op het Internet. Echter was alles gelogen, en was het puur bluf van de man.
18 december || Kerstverhaal via Twitter
Kerstverhalen zijn traditiegetrouw jaarlijks te vinden op het Internet. In de vorm van een internetsoap, of in de vorm van een blog. Velen creatievelingen storten zich jaarlijks op een zelf verzonnen kerstverhaal. Maar ook via Twitter wordt er dit jaar gebruik gemaakt van kerstverhalen. Een tekstbureau in Wageningen bijvoorbeeld. Zij vatten het hele kerstverhaal uit de Bijbel samen in ongeveer 40 tweets samen.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...