De inkopen voor de Feestdagen worden deze dagen massaal online gedaan. Webshops zijn dolblij met de extreme sneeuwval. “We zien dat consumenten het weer niet doorgaan voor aankopen en zij doen het dan ook massaal via het Internet.”, zo werd bevestigd door een webshop.
Naast de webshops zijn het zo dus ook gouden tijden voor postorderbedrijven. Zij hebben de handen vol aan het thuis brengen van pakjes, cadeautjes en andere aankopen. Vooral websites als Bol.com scoren enorm goed in deze dagen. De sneeuwval had dan dus ook niet op een beter moment kunnen komen. “Met de kredietcrisis heeft toch ieder bedrijf even moeten inleveren. Maar met deze sneeuwval zorgt het er dus wel voor dat wij onze omzet voor dit jaar mooi afsluiten zo.”, zo wordt verder uitgelegd. Voor de fysieke winkels blijft het afzien. De winkels zijn erg leeg, niemand wil het weer doorkomen om aankopen te doen voor de Feestdagen. Deze winkeliers hopen dat de dooi nog flink zal inzetten vandaag en morgen, zodat zij morgen nog een laatste kans krijgen om hun producten te verkopen. Maar volgens de huidige weerberichten zal deze dooi niet met veel vaart voort zetten.