• RSS
  • Facebook
  • Twitter

cocacolakerstNog één nachtje slapen… Dan is het zover. Kerst 2009 is er klaar voor. De tv loopt over van de leuke, gezellige en mooi Kerst commercials. Vandaar een 2-delige Kerstspecial van ReclameBlik. Vandaag en morgen, op 1e Kerstdag, vindt u op Strategie Online een overzicht van de mooiste, gezelligste en leukste commercials voor rond de Feestdagen.

Coca Cola is toch wel de koning van de reclame rond de Feestdagen. Wie kent die grote truck met lichtjes nu niet die overal voor sfeer en gezelligheid hoort? Een campagne of reclame die zo goed zal zijn als deze van Coca Cola is ondenkbaar. Coca Cola is natuurlijk ook nog het brein achter de Kerstman. Dit is ook de reden waarom in alle commercials rond de Feestdagen altijd deze kerstman een grote rol heeft binnen de marketing.

TNT Post speelt vooral goed in op de behoefte van de consument. In hun reclames gaan zij de strijd aan tegen de grote opkomst van ecards. ‘Kerst begint met een kaartje’, veel sfeer en gezelligheid nadat de postbode zijn kaartjes rond brengt. En hiermee geven zij de consument sterk het gevoel dat het beter en gezelliger is om gewoon een persoonlijk kaartje te sturen met de Feestdagen. Hiermee spelen zij in op een hele oude traditie.

De Nederlandse Energie Maatschappij is afgelopen week nog uitgeroepen tot de commercial met de meest irritante BN-er in de hoofdrol. Ook met de Feestdagen blijft deze irritatiebron voorbij komen op de Nederlandse tv. In de speciale Kerst commercial is namelijk te zien hoe de vrouw opnieuw bij Frans een kijkje neemt. Zoals traditie hangt heel de tuin vol met kerstbomen en lampjes. Vervolgens haalt de vrouw van de Nederlandse Energie Maatschappij Frans toch over om wat minder lampjes te gebruiken. Want het is voordeliger en bespaart veel met acties als je zuinig bent met energie. Een reclame die wel opvalt, omdat vooral veel consumenten dit spotje oppakken dat met het zuinig leven met energie er geen gezellige Kerst is.

Zo rond de Feestdagen is er natuurlijk ook een gezonde behoefte aan kersthits. Sky Radio pakt daarom uit rond de Feestdagen met een reclame campagne voor Sky Radio op de tv. In het tv-spotje is te zien hoe een vrouw haar kerstboom aan het optuigen is, terwijl zij Sky Radio luistert. De ene naar de andere grote, gezellige kersthit komt voorbij. Sfeer en gezelligheid staan ook in dit spotje centraal. Maar vooral om deze sfeervolle commercial jaarlijks uit te zenden rond de Feestdagen.



Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...