• RSS
  • Facebook
  • Twitter

albertheijnkerstHet is vandaag zover! De Kerst is aangebroken en het is vandaag Eerste Kerstdag. De tv loopt deze dagen over van de leuke, gezellige en mooi Kerst commercials. Vandaar een 2-delige Kerstspecial van ReclameBlik. Gisteren en vandaag vindt u op Strategie Online een overzicht van de mooiste, gezelligste en leukste commercials voor rond de Feestdagen.

Albert Heijn is Nederlands grootste adverteerder. Daarom moeten zij hun naam ook hoog houden rond de inkopen voor het kerstdiner. Daar speelt Albert Heijn goed op in. Albert Heijn werd bekend van de kerstcommercials waarin bekende Kerstliedjes worden omgedoopt tot aanbiedingnummers. Dit had als resultaat dat op straat iedereen de Albert Heijn-hit zong in plaats van de kerstliedjes. Maar dit jaar pakt Albert Heijn een andere traditie. Een kerstverhaal wordt omgedoopt vol met aanbiedingen.

Merci heeft al sinds de jaren ’90 rond de Feestdagen dezelfde kerst commercial op de buis. Maar irriteren doet het niet. Het spotje straalt sfeer en gezelligheid uit. Een mooi kerstliedje dat gaat over ‘Merci dat jij er bent.’. Ondertussen worden er beelden uitgezonden van mensen die gelukkig zijn, gelukkig met elkaar, gelukkig met de cadeautjes, en dat cadeautje is dan meestal in de vorm van een doosje Merci. Hiermee wordt het idee gegeven dat mensen daar gelukkig van worden als zij zoiets als Kerstcadeautje krijgen. En eerlijk is eerlijk, iedereen wordt toch ook blij als er tegen je gezegd wordt:”Merci dat jij er bent”!

McDonald’s pakt dit jaar letterlijk en figuurlijk uit. Er komt geen reclameblok voorbij of de commercial van McDonald’s komt daarin voorbij. Een typisch geval van vrouwelijk shoppen is de hoofdlijn in de commercial. Een vrouw komt vol gepakt aan bij de McDonald’s en geeft aan nu eens aan haar zelf te denken en laat het verwennen door een heerlijke maaltijd bij de bekende hamburgerketen. Vervolgens verteld ze na het eten tegen haar shopvriendin dat ze nog niets heeft voor de kinderen, terwijl er een hoge toren van cadeaus naast haar staat.

C1000 is dit jaar ook te zien met een commercial. Helaas niet de beste en origineelste commercial. De commercial is een combinatie van twee commercials die we al enkele jaren kennen. Er komt een truck voorbij rijden in kerstverlichting, dit doet veel weg hebben van de wereldberoemde commercial van Coca Cola. Vervolgens wordt iedereen verwonderd en blij van de truck die volgeladen zit met kerstballen die je kunt sparen bij een bepaalde besteding. Wel leuk om een spaaractie van kerstballen te doen rondom de feestdagen, dit motiveert de boodschapper om de boodschappen bij C1000 te doen. Alleen wel erg jammer dat zij in het tv-spotje geen rekening hebben gehouden met originaliteit. De commercial is een combinatie tussen de Amstel reclame, waarin mensen verwonderd zijn over de truck van Amstel en de bekende commercial van Coca Cola.


Tot zover de Kerstspecials van ReclameBlik.

Categories: Actueel

Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...