• RSS
  • Facebook
  • Twitter

brandweerAls marketeer is het altijd belangrijk om de grenzen op te zoeken. Door juist heel dicht bij de grens te komen bereik je namelijk de meeste publiciteit. Echter is het wel belangrijk om er voor te zorgen dat je wel binnen de perken blijft, en dus niet net één stapje buiten die grens zet. Als dat gebeurd ben je namelijk je imago en bedrijfsnaam heel snel kwijt.

Een leuk recent voorbeeld hiervan was een reclame voor autoverzekeringen. Een autoverzekeringsbedrijf heeft een groot reclamebord laten mogen om deze langs de rijksweg A4 in Hoofddorp te plaatsen. Zo’n reclamebord moet goed opvallen om er voor te zorgen dat er veel over gesproken wordt. Maar in tegenstelling dat het over kwam tot een ludieke actie, kwam er veel ophef en paniek over het bord. Op het reclamebord zat een rookgenerator aangesloten die op bepaalde tijden dus aan ging. De brandweer van het korps Haarlemmermeer heeft meerdere malen moeten uitrukken wegens een brandmelding. Op het reclamebord was een auto te zien met ingedeukte voorkant, waaruit dus echte rook kwam. De automobilisten belden in paniek het alarmnummer, maar het bleek dus loos alarm. Of er verdere stappen worden ondernomen naar de autoverzekeringsmaatschappij is nog niet duidelijk.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...