• RSS
  • Facebook
  • Twitter

marketing2De kop is er inmiddels vanaf. Het jaar 2010 is al weer enkele weken oud, de Kerstvakantie lijkt alweer een hele lange tijd geleden en iedereen zit weer in de sleur van het dagelijkse leven. Of toch niet? Niet iedereen op het kantoor zit weer net als in 2009 suf voor zich uit te staren naar zijn beeldscherm. Het jaar 2010 kan namelijk voor heel nieuwe kansen zorgen binnen de marketing.

Na een jaar met veel dalingen en verliezen zal 2010 dus vooral het jaar zijn van het herstel. Dit is één van de redenen waarom de marketeers 2010 vol vertrouwen tegemoet zien. Zoals ook in 2009 te zien was zal zich het kaf van het koren scheiden. Mede door de snelle opkomst van de ‘nieuwe marketing’, zoals social marketing en viral marketing, blijven niet alle marketeers overeind. De marketeers die overeind blijven kunnen in 2010 hun hart ophalen aan nieuwe marketingtrends. Nieuwe vormen van marketing, nieuwe benadering van klanten en natuurlijk het binnen halen van nieuwe klanten. Het jaar 2010 wordt het jaar voor de moderne marketeer en wellicht dus het jaar van de ondergang van de ‘ouderwetse’ marketeer, die alleen nog maar zijn vertrouwen heeft gevestigd op het adverteren in de drukmedia.

Volgende week zal op Strategie Online een blogreeks verschijnen geheel in het teken van marketingtrends. In totaal worden 5 trends verder onder de loep genomen en geanalyseerd. Vanaf maandag, iedere werkdag om 9.00 uur op Strategie Online: De marketingtrend blogreeks!


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...