• RSS
  • Facebook
  • Twitter

onlinetv2Nieuwe online projecten zijn populair. Op 1 oktober 2009 startte RTL Nederland met het project RTL Lounge, de eerste digitale tv-zender van de RTL Group. Maar ook online verscheen NowNet sinds 1 december. NowNet is een online jongeren platform met online tv, entertainment en nieuws. Alle nieuwe online projecten scoren enorm.

RTL Lounge is het nieuwe paradepaardje van de RTL Group. In de maand november wisten zij in totaal 1,1 miljoen unieke kijkers te genereren via hun digitale kanaal. In december waren dit al ruim 1,4 miljoen unieke kijkers. Voor komende maand lijkt het ook zeer positief. RTL Lounge is komende maand de Zender van de Maand bij Ziggo en Caiway. RTL Lounge is vooral gericht op de vrouwelijke doelgroep. De huisvrouwen kunnen dagelijks genieten van een goede programmering. RTL Lounge laat namelijk al om 10.30 uur dagelijks een exclusieve preview zien van de nieuwe aflevering van GTST, die normaal pas om 20.00 uur wordt uitgezonden op RTL 4. Daarnaast biedt het station herhalingen van Lotte, Voetbalvrouwen, Gooische Vrouwen en Project Catwalk. Exacte aantallen van de grootste concurrent van RTL Lounge, Veamer van SBS, zijn niet bekend.

NowNet daarin tegen richt zich op jongeren. In december begon het station als online jongeren tv-zender. Echter bleek al snel dat de avondprogrammering met herhalingen van GTST, Flodder en Kees & Co niet succesvol waren. “Veel bezoekers weten dat deze afleveringen ook elders te vinden zijn. Wij kozen ervoor om dus verder te gaan op ons eigen unieke product.”, zo gaf een woordvoerder aan van de populaire website. De redactie van NowNet is zich daarom gaan specialiseren op het eigen unieke product. Zo was gisteren de eerste succesvolle uitzending van het Jongerencafé. Dit is een online café waarin jongeren samen komen in een chat en gezamenlijk genieten van muziek en wat praten. “Heerlijk toch, een café waar je de deur niet voor uit hoeft, geen kater van krijgt en zelfs de biertjes virtueel zijn?”, zo grapt de initiatiefnemer. Maar ook het huidige tv-kanaal scoort enorm goed. De bezoekersaantallen zitten nog steeds in de lift. Vanaf 5 februari zal NowNet in een nieuw en definitief jasje worden gestoken. “De redactie van NowNet heeft de afgelopen 2 maanden gebruikt om te testen en onderzoeken wat onze doelgroep wil. Vanaf februari komt hier een definitief resultaat van online.”, aldus de beheerder. Momenteel heeft NowNet in nog geen 2 maanden al ruim 5000 bezoekers gegenereerd!


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...