• RSS
  • Facebook
  • Twitter

twitter_orange_bgIn het vierde kwartaal van dit jaar onthuld Twitter zijn nieuwe en unieke advertentiesysteem. Met het advertentiesysteem denkt de micro-blog honderden bedrijven aan haar gebruikers te kunnen aanbieden.

Financieel gezien gaat het (relatief) goed met Twitter, dat vorig jaar voor het eerst een kleine winst boekte. Die winst kwam voort uit een deal die het maakte met Google, via de zoekmachine Twitter-berichten te doorzoeken zijn. Het bedrijf hoopt door de aankomende advertentie-inkomsten financieel ook echt succesvol te worden. Twitter-icoon Dick Costollo legt het alsvolgt uit, “Onze waarde wordt geschat op meer dan een miljard dollar, dus leven wij nu in een wereld waarin we honderden miljoenen dollars willen omzetten.”

Na de lancering van het advertentie-systeem kunnen adverteerders op Twitter hun Twitter-berichten laten promoten door de dienst zelf. In onder andere zoekopdrachten zullen deze ‘tweets’ vervolgens prominente plaatsen krijgen. Inmiddels heeft Twitter al enkele proeven hiermee uitgevoerd, die volgens Dick Costollo meer dan succesvol bleken. Het is echter wel moeilijk te voorspellen of deze vorm van adverteren ook op grote schaal het goed zal doen, was wat Costollo aan zijn verklaring toevoegde.

Categories: Actueel

Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...