• RSS
  • Facebook
  • Twitter

oranjekoortsOndanks de enorme overwinning van Nederland op Brazilië, blijken Vodafone en Ziggo de grote verliezers van dit WK. Ziggo liet voetbal liefhebbers spontaan in de steek toen op diverse plaatsen in Nederland het beeld weg viel. Naar verwachting hebben honderden Ziggo klanten hierdoor de wedstrijd gemist. Maar ook Vodafone was niet goed voorbereid op de wedstrijd en liet zijn klanten in de kou staan op deze warme zomerse dag.

Telecomaanbieder Vodafone heeft vrijdag na de overwinning enorm veel SMS-jes en telefoontjes moeten verwerken. Dit leidde er toe dat het netwerk verstopt is geraakt. Volgens een woordvoerster is in de loop van de avond langzaam aan het netwerk beter geworden. Klanten zijn teleurgesteld. “Hoe kan zoiets gebeuren? Een wedstrijd waar zoveel mensen zo lang naar uit hebben gekeken. Het is toch te verwachten dat dan iedereen massaal gaat bellen en sms-en?”, aldus een Vodafone klant op het internet. Een woordvoerder van Vodafone laat weten:“We hebben ons zeer goed voorbereid op de triomf van Nederland. Maar dit hadden we nooit verwacht. Het was vergelijkbaar met een Oudejaarsavond.”. Het was voor Vodafone niet de eerste keer dat zij de klanten in de kou lieten staan. Vorige winter nog lag het netwerk er uit, als goedmakertje kregen toen de klanten een weekend lang gratis sms-jes.

Maar ook Ziggo heeft flink wat steken laten vallen afgelopen vrijdag. Het is de nachtmerrie van iedere voetbalfan. Tijdens die alles beslissende wedstrijd van het Oranje elftal, dat je tv alleen maar sneeuw laat zien. Teleurstelling en onbegrip nadat een storing enkele Ziggo-klanten in het hart treft. Een kroeg eigenaar is erg teleurgesteld. “Ik loop omzet mis en zie alleen maar boze klanten die mij dachten de wedstrijd op een groot scherm te laten kijken en nu zie ik alleen maar sneeuw. Met zo’n overwinning maak ik enorme omzet, maar nu zochten mijn klanten het vertier elders.”, zo liet een kroeg eigenaar teleurgesteld weten aan Hart van Nederland. Ziggo was helaas niet bereid om enig commentaar te geven.

Hoe Ziggo en Vodafone zich voorbereiden op de grote wedstrijd van morgen is niet bekend, maar hopelijk zijn ze dan beter voorbereid op de triomf van oranje. De grote winnaar van dit WK toernooi is toch echt Bavaria, die in de eerste ronde met wat simpele jurkjes wereldnieuw werden. Een geweldige marketingstunt met free-publicity over de hele wereld.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...