• RSS
  • Facebook
  • Twitter

seoReclame via het Internet zijn er in talloze soorten en maten. Online marketing, banners, mail-campagne en een online strategie. De oude traditionele vorm van webadvertenties, banners en popups worden anno 2010 steeds meer vervangen door de moderne online marketing. De oude traditionele online marketing is namelijk totaal niet duurzaam.

Webadvertenties in de vorm van popups en banners verbruiken net zoveel energie als 2000 huishoudens, dit meldde vandaag de blog Duurzaam.comDuurzaam.com publiceerde dit artikel naar aanleiding van een onderzoek van de Universiteit in Tente. Daar kreeg een student het idee om een energiemeter te koppelen aan zijn computer. Via een programma schakelde hij eerst alle webadvertenties uit, vervolgens kon hij het verschil in energie meten. Hierbij zat een enorm verschil tussen het energieverbruik met webadvertenties en het verbruik zonder advertenties. Hiermee is het verbruik van de advertenties per uur bekeken. Uit eerder onderzoek was ooit al gebleken dat alle Nederlanders gezamenlijk 2,7 miljard uur op het Internet doorbrachten. Door die getallen te vermedigvuldigen met het energieverbruik per uur kwam de student op de 2000 huishoudens die konden worden voorzien van energie, door alle webadvertenties. Maar het onderzoek van de student ging verder, zo werd bijvoorbeeld ook onderzocht welke browser het duurzaamste was. Hieruit bleek dat Internet Explorer 40% meer energie verbruikt met laden van webadvertenties dan Firefox. Tussen de verschillende soorten en typen van computers zijn echter de verschillen in het verbruik nihiel.

One Response so far.

  1. [...] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Anke Franssen, MaxServ B.V. Giessen. MaxServ B.V. Giessen heeft gezegd: Nieuw Online Strategie Artikel: Webadvertenties vreten energie http://bit.ly/bsTQMt #strategieonline [...]


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...